Specyfikacja klas – edycja 2021

W 9-tej edycji Rajdu Transgranica 4×4 posiadaczy pojazdów czterokołowych zapraszamy do rywalizacji w trzech klasach sportowych (TR-2, TR-3 i PR-1) oraz klasie PRZYGODA (TR-1) – dla widzów, kibiców i chcących cieszyć się przyrodą okolic Gołdapii. Dla motocykli przeznaczona jest klasa M-1, jadąca wspólną trasą z TR-1.

TR-1 – PRZYGODA, TURYSTYK

Klasa dla osób i samochodów rozpoczynających swoją przygodę w rajdach terenowych. Dla tych, którzy poza rywalizacją cenią sobie piękne widoki, możliwość obcowania z naturą a także chcących podejrzeć rywalizację w wyższych klasach. Oczywiście, także tu nie zabraknie trudnych przeszkód terenowych. Dlatego zalecamy opony typu MT (lub AT). Do tej klasy zapraszamy wszystkie samochody terenowe oraz SUV. Szczególnie zapraszamy rodziny do aktywnego spędzenia czasu w terenie.

TR-2 – TURYSTYK SPORT, WALKA

Klasa sportowa, nastawiona na rywalizację. Dedykowana załogom objeżdżonym w terenie, posiadającym mocne, przetestowane wozy terenowe. Odcinki taśmowane. Max ilość osób w załodze zgodna z wpisem w dowodzie rejestracyjnym auta.

TR-3 – ADVENTURE, EXTREME ELEKTRYK

Klasa sportowa, nastawiona na rywalizację na czas. Odcinki taśmowane. Max ilość osób w załodze – dwie (kierowca + pilot).

PR-1 – PROTO, EXTREM MECHANIK

Klasa sportowa, nastawiona na rywalizację na czas. Odcinki taśmowane. Max ilość osób w załodze – dwie (kierowca + pilot).

M-1 – MOTOCYKLE

W bieżącej edycji motocykle zapraszamy do udziału w klasie TR-1 PRZYGODA – do podziwiania rywalizacji samochodów terenowych oraz piękna przyrody!

Opisy klas

Wymagania techniczne dla klas sportowych oraz zalecenia dla klasy PRZYGODA.

TR-1 – PRZYGODA, TURYSTYK

Klasa dla seryjnych samochodów do 3,5t z napędem 4×4. Dozwolone modyfikacje – lift zawieszenia (lub wymiana z resora na sprężynę), zderzaki stalowe, progi, itp. Zakaz poważnych modyfikacji układu napędowego. Seryjny silnik (lub o podobnych do seryjnego parametrach), skrzynia, reduktor i mosty (mogą być wzmocnione, z blokadami, itp.). Koło max 35″. Dopuszczalna max jedna, jednosilnikowa wyciągarka elektryczna. Załoga składa się max z ilości osób zgodnych z wpisem w dowodzie rejestracyjnym.

TR-2 – TURYSTYK SPORT, WALKA

Klasa dla dobrze przygotowanych w teren, aut seryjnych do 3,5t z napędem 4×4. Max. rozmiar koła 37″. Samochody muszą posiadać seryjne nadwozie do słupka B i chłodnice z przodu. Dozwolone modyfikacje układu napędowego – silniki, reduktory, mosty (bez zwolnic) i zawieszenia. Dozwolone klatki bezpieczeństwa i jedna, jednosilnikowa wyciągarka elektryczna.

TR-3 – ADVENTURE, EXTREME ELEKTRYK

Dowolne konstrukcje, z ważnym OC i PT o masie 1,2-3,5t. Dopuszczalne wielosilnikowe wyciągarki elektryczne.

PR-1 – PROTO, EXTREM MECHANIK

Dowolne konstrukcje, z ważnym OC i PT o masie 1,2-3,5t.


Pełny Regulamin Międzynarodowego Rajdu Samochodowego Transgranica 4×4 edycja 2021 – czytaj tutaj.

Zgłoszenia udziału za pomocą formularza.